fredag 26 oktober 2012

Ord, Pyssel och Poesi

I går kväll fylldes ungdomsrummet på biblioteket av först fjorton härliga ungdomar och sedan av en massa små pappersremsor. Pappersremsor som snart  klipptes och klistrades i hop till fantastiska dikter eller korta berättelser. Dessa mästerverk kommer inom kort att sättas upp inne i ungdomsrummet så det är bara att komma att läsa! :-)
Men det var inte det enda som hände under bokklubbsträffen. Det skapades även poesi i form av bokryggspoesi (som jag försökte fota så det kommer snart att droppa in fina bokryggsdikter här på bloggen) och så skrevs det ju en väldig mängd med roliga och hrm... fantasifulla, vikberättelser.

Dessutom så börjar det lämnas in bokrecensioner som jag ska lägga in här på bloggen, de droppar in efterhand så håll utkik!

Jag hade också boktips, som har gemensamt att de är berättade på lite speciella sätt:
Sonya Sones: Vad mina vänner inte vet/ Vad min flickvän inte vet
Sonya Sones: En sån där vidrig bok där mamman dör
Ingrid Olsson: Känslan av att hoppa
Ingrid Olsson: Ett litet hål i mörkret
Petter Lidbeck: De tusende

Tack för en jättemysig bokklubbskväll, nästa gång ses vi den 15:e november.

//Mari och Ann-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar